پزشکان متخصص را از کلینیک فردا بخواهید
کرج - طالقانی جنوبی
طبقه فوقانی بانک سرمایه
پشتیبانی 24/7
02632753000
شنبه تا پنجشنبه: 9.00 - 21.00
جراحی فک و صورت کرج در کلینیک دندانپزشکی فردا

جراحی فک و صورت

آیا در بین دوستان یا آشنایانتان افرادی را دیده‌اید که به خاطر ناهنجاری‌های به وجود آمده در ناحیه صورت، فک و دهان اعتماد به نفس خود را از دست داده باشند؟ آیا می‌دانید که اگر به هم ریختگی و عدم تطابق دندان‌هایتان به صورت مادرزادی باشد و نتوان با انجام ارتودنسی آن را درمان کرد باید برای درمان به سراغ چه روشی بروید؟ آیا در مورد ضرورت جراحی فک و صورت اطلاعی دارید؟

بدون شک شما در طول زندگی خود افرادی را دیده‌اید که فک پایین آن‌ها جلوتر یا عقب‌تر از حالت طبیعی باشد یا اینکه بینی آن‌ها نسبت به صورتشان به خاطر عدم رشد آرواره‌های بالا بزرگ‌تر باشد. از آنجایی که موارد فوق می‌تواند ناراحتی‌هایی چون مشکلات تنفسی، دردهای مزمن، سایش و شکستن بیش از حد دندان‌ها و اشکال در صحبت کردن و جویدن را به وجود آورد، بنابراین می‌بایست برای اصلاح مشکلات به یک دندانپزشک متخصص مراجعه نمایند. برای اصلاح ناهنجاری‌های اسکلتی و دندانی دندانپزشک پس از معاینات لازم، جراحی فک و صورت را پیشنهاد می‌دهد که انجام آن منجر به بهبود عملکرد مفاصل فک شده و زیبایی را به چهره فرد باز می‌گرداند.

1-min

جراحی فک و صورت چیست؟

جراحی فک و صورت که به اصطلاح آن را جراحی ارتوگناتیک نیز می‌نامند یک جراحی تخصصی بوده که می‌تواند طیف گسترده‌ای از بیماری‌های صورت، فک و نقص‌ها و صدمات مرتبط را درمان کند. این جراحی که روی ناهنجاری‌های استخوان فک یا نا هم راستایی آن‌ها و جراحی تروما صورت، فک، حفره دهان، سر و گردن و زیبایی صورت تمرکز دارد، یک نوع جراحی تیمی بوده که در آن از متخصصان جراح دهان، فک و صورت و ارتودنسی کمک گرفته می‌شود.

اگر چه مهم‌ترین علت عدم توازن در ناحیه فک و صورت، عوامل ژنتیکی و سندروم‌های مادرزادی است، اما اگر روزی بر اثر عوامل مختلف مانند تصادف، زمین خوردن یا… با ناهنجاری‌های استخوان فک مواجه شدید لازم است بدانید که جای هیچ گونه نگرانی نبوده و می‌توانید با انجام جراحی فک و صورت به اصلاح مشکلات فک و دندان‌های خود بپردازید.

جراحی فک و صورت در چه صورت ضرورت دارد؟

3-min

اگر می‌خواهید بدانید که جراحی فک و صورت در چه شرایطی ضرورت دارد، باید به شما بگوییم که اولین گام برای آنکه دندانپزشک شما تشخیص دهد که آیا نیاز به جراحی فک و صورت دارید لازم است ابتدا با انجام معاینات لازم مشخص شود که فک شما ناسالم و غیر طبیعی بوده و در موارد چون جویدن، تکلم و تنفس با مشکل مواجه هستید. از این رو برخی از دلایلی که جراح دندانپزشک با مشاهده آن‌ها جراحی فک و صورت را توصیه کرده و ضروری می‌داند عبارتند از:

  • عدم تقارن صورت مانند جلو و عقب بودن فک پایین
  • عدم وجود چانه
  • انحراف فک پایین یا بالا
  • تنگی شدید در فک بالا
  • مشکلات تنفسی و زخم‌های دهانی
  • آسیب دیدن مفاصل فک در صورت ضربه خوردن
  • عدم قرارگیری صحیح دندان‌ها روی یکدیگر
  • وجود عفونت یا تومور در حفره دهان، فک، گردن و غدد بزاقی
  • مشاهده نقص‌های مادرزادی مانند شکاف لب و کام و رشد فک
  • مشاهده نواحی لثه در هنگام خندیدن
  • تنفس غیر ارادی از راه دهان
  • بروز دردهای مزمن در فک و مفاصل
تخصص ها

تخصص های کلینیک فردا

ما اصل پزشکی خانوادگی را معرفی کرده ایم ، به این معنی که پزشک خانواده اکثر درخواست های پزشکی را بر عهده خواهد داشت ، با متخصصانی که فقط در صورت لزوم درگیر آن هستند.

جراحی لثه

آلوئولوپلاستی

ارتودنسی دندان

جراحی فک و صورت

بلیچینگ دندان

کامپوزیت دندان

لمینت دندان

اصلاح طرح لبخند

دندانپزشکی اطفال

پروتز دندان

error: Alert: Content is protected !!