پزشکان متخصص را از کلینیک فردا بخواهید
کرج - طالقانی جنوبی
طبقه فوقانی بانک سرمایه
پشتیبانی 24/7
02632753000
شنبه تا پنجشنبه: 9.00 - 21.00
عصب کشی دندان کرج در کلینیک دندانپزشکی فردا

عصب کشی دندان

آیا تا به حال با این مشکل مواجه شده‌اید که در هنگام غذا خوردن یا نوشیدن مواد خیلی سرد یا خیلی گرم دچار دندان‌ درد شوید؟ آیا می‌دانید درد بیش از حد دندان، لقی آن یا ورم صورت و لثه نشانه‌هایی از عفونت پالپ دندان هستند؟

بدون شک هر یک از ما در طول زندگی خود چندین بار با دندان درد مواجه خواهیم شد اما آنچه که اهمیت دارد مراجعه به موقع به دندانپزشک و حفظ دندان آسیب‌دیده است. اگر دندان‌هایتان بسیار در معرض خرابی قرار می‌گیرد حتما تا به حال دندانپزشک برای بازیابی دندان شما انجام عصب‌کشی را توصیه کرده است. اگرچه ممکن است با به میان آمدن صحبت از عصب‌کشی دندان، ترس از درد بیش از حد آن وجود شما را فرا بگیرد اما باید بگوییم که امروزه عصب‌کشی تحت بی‌حسی موضعی انجام شده و بیمار هیچ گونه دردی را احساس نخواهد کرد. اگر شما هم سوالات بسیاری در مورد عصب‌کشی دندان دارید بهتر است در ادامه همراه ما باشید تا با این شاخه دندانپزشکی آشنا شده و پاسخ سوالات خود را دریابید.

اگر با درد بسیار و علائم خاصی به دندانپزشکی مراجعه کردید و دندانپزشک با دیدن آن‌ها توصیه به عصب‌کشی دندان نمود؛ باید توجه داشته باشید که اگر از انجام آن سرباز زنید می‌بایست برای همیشه دندان خود را از دست بدهید. قطعا شما هم مانند بسیاری از افراد اصلا علاقه ندارید که جای خالی در دهان شما وجود داشته باشد که به طبع آن شکل ظاهری دندان‌ها، صورت و لبخندتان تغییر یابد.

اگرچه بسیاری از افراد پس از صرف هر وعده غذایی با دقت از مسواک و نخ دندان استفاده می‌کنند اما گاهی جرم و مواد غذایی در محل اتصال دندان و لثه جمع شده که مسواک به خوبی آن‌ها را تمیز نمی‌کند. از این رو به مرور زمان میکروب‌ها به عمق دندان نفوذ کرده و موجب پوسیدگی دندان‌ها می‌شوند. اگر با دیدن دندان خود در آینه متوجه لکه‌های کوچکی روی دندان یا تغییر رنگ دندان خود شدید باید بدانید که پوسیدگی به اعصاب دندان شما رسیده و نیاز به انجام عمل عصب‌کشی خواهید داشت.

چه زمانی به عصب کشی دندان نیاز داریم؟

هنگامی که نشانه‌های اولیه پوسیدگی روی دندان شما پیدا شود، در صورت عدم توجه و به مرور زمان این پوسیدگی اتاق پالپ یا همان بافت نرم دندان رسیده و چاره‌ای جز تخلیه و تمیز کردن آن و پر کردن با مواد مخصوص باقی نمی‌گذارد. از این رو در صورتی که با نشانه‌هایی مانند لقی دندان و درد در هنگام خوردن غذا یا نوشیدن مایعات خیلی سرد یا خیلی گرم مواجه شدید، بهتر است که سریعا برای درمان به دندانپزشک مراجعه نمایید.

در این خصوص لازم است توجه داشته باشید که با پیشروی عفونت به داخل پالپ به دلیل آنکه عصب‌ها دیگر پیامی ارسال نمی‌کنند ممکن است تمامی نشانه‌ها و دردهای ناشی از پوسیدگی از بین برود. در این حال شاید تصور کنید که دندان شما بهبود یافته است اما لازم است بدانید که عفونت در دندان شما گسترش یافته و در این صورت احتمال موفقیت عصب‌کشی دندان شما کاهش خواهد یافت. از جمله نشانه‌هایی که در این زمان با آن مواجه خواهید شد عبارتند از:

  • ورم صورت
  • تیره شدن رنگ دندان
  • ترشحات چرکی
  • ورم لثه در اطراف دندان
  • بازگشت درد شدید در هنگام جویدن

آیا دندان عصب کشی شده به درمان مجدد نیاز دارد؟

گاهی اوقات ممکن است با وجود آنکه شما برای درمان دندان درد خود به دندانپزشک مراجعه کرده‌اید و عمل عصب‌کشی روی دندان شما انجام شده است؛ پس از مدتی مجددا با درد مواجه شوید که در این صورت دندان شما نیاز به درمان مجدد خواهد داشت. در این صورت عواملی که موجب عدم موفقیت عصب‌کشی دندان شده‌اند به شرح زیر هستند:

  • ایجاد پوسیدگی‌های جدید
  • شکستن دندان در اثر تصادف یا زمین خوردن
  • ترک خوردن، شکستن یا شل شدن روکش یا پرکردگی دندان
  • تنگی یا انحلال مجاری دندان که موجب گشته است عصب‌کشی اولیه به خوبی انجام نشود.
  • عدم انجام به موقع روکش یا ترمیم روی دندان عصب‌کشی شده
  • پیچیدگی ساختار آناتومی مجرای دندان
  • عفونت مجدد به خاطر عدم جلوگیری از آلوده شدن دندان به بزاق دهان توسط دندان عصب‌کشی شده
تخصص ها

تخصص های کلینیک فردا

ما اصل پزشکی خانوادگی را معرفی کرده ایم ، به این معنی که پزشک خانواده اکثر درخواست های پزشکی را بر عهده خواهد داشت ، با متخصصانی که فقط در صورت لزوم درگیر آن هستند.

جراحی لثه

آلوئولوپلاستی

ارتودنسی دندان

جراحی فک و صورت

بلیچینگ دندان

کامپوزیت دندان

ایمپلنت دندان

اصلاح طرح لبخند

دندانپزشکی اطفال

پروتز دندان

error: Alert: Content is protected !!