پزشکان متخصص را از کلینیک فردا بخواهید
کرج - طالقانی جنوبی
طبقه فوقانی بانک سرمایه
پشتیبانی 24/7
02632753000
شنبه تا پنجشنبه: 9.00 - 21.00
اصلاح طرح لبخند کرج در کلینیک دندانپزشکی فردا

اصلاح طرح لبخند

لبخند از زیباترین موهبت‌های خدادای به انسان‌ها و نشان‌دهنده مهر و محبت و خوش‌رویی است. لبخندی که در آن تمام اجزای صورت هماهنگ باشند این زیبایی را چندین برابر خواهد کرد. دندان‌ها از مهم‌ترین اجزایی به شمار می‌روند که می‌تواند باعث اصلاح طرح لبخند دلنشین‌تر شود. در واقع لبخند زدن با یک دسته دندان سفید و صاف جذابیت و برق خاصی را به مخاطب منتقل می‌کند و انسان‌ها امروزه به دنبال و خواستار چنین لبخندی هستند. علم و تکنولوژی در زمینه دندان‌سازی و دندانپزشکی چنان پیشرفت کرده است که هیچ کاری غیر ممکن نخواهد بود. آیا شما هم دوست دارید یک طرح لبخند بی‌نظیر داشته باشید؟

سفیدی و زیبایی دندان‌ها علاوه ‌بر لبخند زیبا، چهره فرد را نیز دلنشین و جذاب می‌کند. یکی از اقداماتی که امروزه افراد به جهت ایجاد تناسب در چهره و ظاهری زیبا انجام می‌دهند اصلاح طرح لبخند است. در مراحل انجام این فرآیند، کارهایی نظیر از بین بردن فاصله بین دندان‌ها، تغییر اندازه، رنگ و شکل دندان‌ها و سفید و روشن کردن آن‌ها به منظور افزایش جذابیت و اعتماد به نفس بیمار انجام می‌گردد. در ادامه مطلب در خصوص این عمل زیبایی توضیحات بیشتری ارائه خواهیم داد.

بعد از چشم‌ها دومین اجزایی که در صورت سبب زیبایی چهره انسان می‌شود برخورداری از یک لبخند زیبا و دل‌انگیز است. بنابراین داشتن یک لبخند دلنشین و سالم می‌تواند تأثیر زیادی بر روی بیننده خود داشته باشد. یک طرح لبخند بی‌نظیر نیازمند وجود دندان‌هایی صاف و درخشان و ترکیب و هماهنگی دیگر اجزای صورت است. ترکیبی از رنگ پوست، مدل گونه، فرم و طرح لثه، موقعیت دندان‌ها و… منحنی را می‌سازد که به آن طرح لبخند می‌گویند. طرح لبخند هر چه زیباتر و شادتر باشد از منظر یک بیننده آن فرد دلنشین‌تر و مثبت خواهد بود.

اصلاح طرح لبخند

تشخیص و طرح درمانی درست برای طرح لبخند مسئله بسیار مهمی است که یک متخصص زیبایی می‌تواند با آنالیز کردن اجزای صورت به آن طرح برسد. اصلاح طرح لبخند و روش‌های درمانی به کارگیری در جهت آن نهایتاً منجر به لبخندی زیبا و دلنشین برای شما می‌شود. بنابراین در این روند درمانی مشکلات دندان‌ها را برطرف و لثه‌های ناصاف و بد فرم را ترمیم و اصلاح می‌نمایند.

اصلاح طرح لبخند می‌تواند شکل دندان‌ها، رنگ و اندازه آن‌ها را به صورت طولی و عرضی تغییر داده تا ظاهری زیبا و شاداب داشته باشید. همچنین اصلاح طرح لبخند نه تنها باعث زیبایی فرد می‌شود؛ بلکه از نظر کارکرد نیز دندان‌ها اصلاح شده و به سالم ماندن آن‌ها در طولانی مدت کمک می‌کند. 

طراحی یک لبخند زیبا

پس از چشم‌ها، لبخند جذاب و خوش‌فرم، دومین فاکتور زیبایی در چهره هر فردی به حساب می‌آید. شما با لبخندی ساده اما دلنشین، تأثیر عمیقی بر مخاطب خود خواهید گذاشت. زمانی که دندان‌های شما به صورت ردیفی، درخشان و سالم باشند در کنار دیگر اجزای صورتتان، چهره شما را جذاب‌تر می‌کنند. به‌ طور کلی اجزایی که تناسب صورت را تشکیل می‌دهند و در طراحی لبخند نقش دارند شامل گونه‌ها، فرم لب‎ها، فرم و طرح لثه، موقعیت، رنگ و فرم دندان‌ها می‌شوند. این اجزا در نهایت منحنی ایجاد می‌نمایند که به خط لبخند معروف است و چهره شما را شاد و پرانرژی نشان می‌دهد.

اقدامات مهم در ایجاد یک لبخند زیبا، مجموعه‌ای از عملکردهای دندانپزشکی است که با پیشرفت تکنولوژی و افزایش روش‌های درمان به اجرا در می‌آیند. این هنر و دانش توسط دندانپزشک و متخصص زیبایی و ترمیمی با انجام آنالیز صورت می‌گیرد و نتیجه آن یک لبخند خاص و ماندگار می‌شود. اگر قصد داشته باشید بدانید که آیا شما کاندیدای مناسبی برای انجام اصلاح لبخند هستید یا خیر؛ باید گفت که این فرآیند تنها در میان افرادی که دندان‌های خراب، شکسته یا بد رنگ دارند صورت نمی‌پذیرد. اصلاح طرح لبخند در افرادی که دندان‌های خوب و سالمی دارند نیز انجام می‌گیرد.

گاهی با اعمال تغییراتی کوچک در فرم لب‌ها یا دندان‌ها، لبخندتان عمیق‌تر و جذاب‌تر می‌گردد. اقدامات زیبایی در این پروسه درمانی مجموعه‌ای از عملکردهای دندانپزشکی هستند. برخی از افراد به اشتباه اصلاح لبخند را با ترمیم دندان اشتباه می‌گیرند؛ اما بهتر است بدانید که اصلاح لبخند مجموعه‌ای از درمان‌های زیبایی است که شامل روکش‌های فول سرامیک، لمینت دندان، بلیچینگ و کامپوزیت ونیر و مواردی از این قبیل می‌شود. به ‌طور کلی شما از مجموع این خدمات، لبخندی جذاب هدیه خواهید گرفت.

معیارهای مهم در ایجاد لبخندی خاص

همه ما تا به حال در مقابل آینه ایستاده‌ایم و به خود لبخند زده‌ایم تا ببینیم با خنده چهره‌مان به چه شکل خواهد شد. برخی از ما از فرم خندیدن خود احساس رضایت می‌کنیم و برخی احساس ناخوشایندی داریم؛ براساس دانش روز و پیشرفت علم هیچ ناراحتی و نگرانی برای کسب نمودن این احساس رضایت نباید وجود داشته باشد. اگر علاقه دارید به کاندیداهای اصلاح طرح لبخند بپیوندید باید معیارهایی را در نظر بگیرید و با توجه به آن‌ها درمان خود را در کلینیک دندانپزشکی فردا آغاز نمایید. توجه داشته باشید که این نکات در تمام افراد یکسان نبوده و هر شخص باید با توجه به ناهنجاری‌هایی که دارد، تحت درمان مناسب قرار بگیرد؛ اما در این بین نکات قابل توجهی وجود دارند که بهتر است قبل از هر اقدامی از آن‎ها آگاهی یابید.

طول دندان ها و زیبایی لبخند

با افزایش سن و به مرور زمان، دندان‌ها ساییده شده و لثه‌ها تحلیل میروند. اگر دقت کرده باشید افرادی که هنگام لبخند دندان‌های بلندتری دارند جوان‌تر به نظر می‌آیند. در این بین کسانی نیز هستند که لبخند لثه‌ای داشته یا دندان‌هایشان دچار فرسایش و کوتاهی شده‌‌اند، لبخند در این افراد آن‌ها را مسن‌تر نشان می‎دهد. به نحوه مسواک زدن خود دقت کنید، گاهی حرکت اشتباه و از بالا به پایین روی دندان‌ها، لثه‌ها را عقب می‌راند و ریشه ‌دندان‌ها بیرون می‌زند؛ اما جای نگرانی نیست.

اگر از مشکلی در طول دندان‌هایتان برخوردار باشید یا لثه‌های شما دچار تحلیل شده باشند با مراجعه به کلینیک تخصصی دندانپزشکی فردا می‌توانید تحت نظر دندانپزشک متخصص، مشکل خود را برطرف نمایید. در کلینیک دندانپزشکی فردا برای افزایش طول دندان‌های شما و درمان لثه‌هایتان اقدامات مؤثری انجام می‌گیرند. در همین راستا اگر دندان شکسته یا افتاده‌ای دارید یا دندان‌هایتان احتیاج به ارتودنسی داشته باشند، دندانپزشک اقدامات لازم را قبل از اصلاح طرح لبخند شما انجام خواهد داد.

تناسب دندان ها و زیبایی لبخند

حتماً به فرم قرارگیری دندان‌هایتان در کنار یکدیگر دقت کرده‌اید. اگر دندان‌های روی هم افتاده‌ای دارید یا بین دندان‌های خود فاصله می‌بینید، نگران نباشید؛ زیرا این ایراد قابل برطرف شدن است. در فرآیند اصلاح طرح لبخند دندانپزشک اقداماتی جهت ردیف و یکدست کردن اندازه و فرم دندان‌ها انجام می‌دهد. در نهایت دندان‌های شما همگی یک اندازه و منظم می‌گردند و آماده یک لبخند جذاب می‌شوند. 

رنگ دندان ها و درخشش لبخند

زندگی روزمره و مصرف از برخی غذاها یا نوشیدنی‌های رنگی به صورت مکرر، سبب تغییر رنگ دندان‌ها می‌شوند. اگر اهل نوشیدن چای و قهوه باشید یا اهل سیگار کشیدن هستید، به مرور زمان دندان‌های شما کدر و زرد رنگ خواهند شد. این مسئله نیز در اقدامات اصلاح طرح لبخند برطرف می‌گردد. متخصصین ما، روش‌های مؤثری در از بین بردن زردی و کدری دندان‌ها انجام می‌گیرند و رنگ اصلی دندان‌ها باز خواهند گشت.

مزایای اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند می‌تواند مزایا و فواید زیادی داشته باشد که اکنون به برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

  • داشتن یک طرح لبخند زیبا و دندان‌هایی براق و سفید می‌تواند به جوان و شاداب نشان دادن چهره فرد کمک کند.
  • اطلاح طرح لبخند می‌تواند بسیاری از عارضه و مشکلات دهان و دندان و همچنین دیگر بیماری‌های دهانی را از بین ببرد.
  • همچنین با اطلاح در ساختار دندان و دهان به نسبت موقعیت لثه نیز می‌تواند تنظیم و بهبود پیدا کند.
  • استفاده از روش اطلاح طرح لبخند می‌تواند از انواع عفونت‌ها، بیماری‌های لثه و پوسیدگی سطح دندان نیز جلوگیری کند.

عوامل مهم در انتخاب طرح لبخند

در جهت انتخاب نوع اصلاح طرح لبخند به طور کلی تحت تأثیر سه عامل مهم می‌تواند قرار بگیرد:

  • میزان سن و جنسیت متقاضی
  • فرم و شکل صورت
  • علایق و انتظارات شخصی فرد

لبه دندان‌های جلویی در یک لبخند استاندارد و زیبا باید دقیقاً موازی و هم ردیف با لب پایینی باشد. همچنین از قسمتی که لبه لثه به دندان‌ها متصل شده است خط لب بالایی نیز عبور کند. هنگام استراحت نیز لبه برنده دندان‌های جلویی در قسمت فک بالا حداقل بین 2 الی 3 سانتی‌متر دیده شود. باید بدانیم که همواره در عمق بین دندانی در لبه برنده نسبت خاصی اجرا و پیروی خواهد شد. فک بالایی در حالت نرمال باید حدوداً 1 تا 5/1 میلی‌متر پایین‌تر و جلوتر از از لبه دندان‌های فک پایینی باشد و در غیر این صورت باید از روش درمان ارتودنسی استفاده کرد.

عوامل مهم در انتخاب طرح لبخند

چه افرادی کاندید مناسب طرح لبخند هستند؟

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که آیا شما کاندید مناسبی برای اطلاح طرح لبخند هستید یا خیر باید به یک دندانپزشک مراجعه کرده و بعد از معاینه نظر ایشان را جویا شوید. همچنین دندانپزشک  نیز با استفاده از امکانات و تجهیزات مدرنی که در اختیار دارد؛ به شما یک تضمین و یا عدم تضمین قطعی درباره انجام و یا عدم انجام می‌دهد. برخورداری از یک سلامت کامل دهان و دندان یعنی عاری از هر گونه پوسیدگی و دیگر بیماری‌های دندان و لثه برای انجام اطلاح طرح لبخند الزامی است.

بنابراین اگر عارضه و یا مشکلاتی وجود داشت ابتدا باید آن‌ها را برطرف و اصلاح کنید سپس طرح لبخند خود را درمان نمایید. حال شما را با برخی از این مشکلات آشنا می‌کنیم:

  • اگر بین دندان‌ها فاصله باشد.
  • خالی بودن جای برخی از دندان‌ها
  • دندان‌هایی که لب پر شدند.
  • برخورداری از دندان‌ها کج و نامرتب
  • دندان‌هایی که رنگ نامناسب دارند.
  • کسانی که موقع خندیدن لثه‌هایشان دیده می‌شود.
  • داشتن دندان‌هایی کوتاه
  • پوسیدگی سطح دندان‎‌ها
چه افرادی کاندید مناسب طرح لبخند هستند؟

هزینه اصلاح طرح لبخند وابسته به چه عواملی است؟

هزینه اصلاح طرح لبخند نیز مانند سایر روش‌های درمانی متغییر و بستگی به سایر عومل جانبی آن دارد. بنابراین مهارت و تجربه دندانپزشک، وضعیت بهداشت دندان، نوع بیمه درمانی بیمار، میزان اصلاحات دندان و… می‌تواند بر روی هزینه آن تأثیرگذار باشند. در واقع میزان پیچیدگی و درمان‌های جانبی موجود در اطلاح طرح لبخند باعث افزایش قیمت آن خواهند شد.

شما با مراجعه به یک دندانپزشک با تجربه بعد از انجام معاینات لازم می‌توانید درباره قیمت انجام کار و دستمزدی که پیشنهاد می‌دهند تصمیم بگیرید. قیمت و دستمزد دندانپزشکان زیبایی طبف یک تعرفه به صورت واحدی اعلام شده است و دندانپزشکان نیز به اندازه تعداد واحد از شما هزینه دریافت می‌کنند.

هزینه اصلاح طرح لبخند وابسته به چه عواملی است؟
تخصص ها

تخصص های کلینیک فردا

ما اصل پزشکی خانوادگی را معرفی کرده ایم ، به این معنی که پزشک خانواده اکثر درخواست های پزشکی را بر عهده خواهد داشت ، با متخصصانی که فقط در صورت لزوم درگیر آن هستند.

جراحی لثه

آلوئولوپلاستی

ارتودنسی دندان

جراحی فک و صورت

بلیچینگ دندان

کامپوزیت دندان

ایمپلنت دندان

لمینت دندان

دندانپزشکی اطفال

پروتز دندان

error: Alert: Content is protected !!